Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

Bugatti EB112




Επειδή η ομορφιά είναι υποκειμενική... αυτό είναι αντικειμενικά το πιο όμορφο τετράθυρο τετράπορτο τετρακίνητο V12 supercar, γιατί άλλωστε είναι το μονο που συνδυάζει όλα τα παραπάνω!


Η EB112 παρουσιάστηκε το 1993 για να συμπληρώσει την τότε γκάμα της αναγεννημένης Bugatti που περιλάμβανε τα 2 Supercars: EB110 & EB110 SS. Όταν ο Romano Αρτιόλι ανέθεσε στον Georgetto Giugiaro (πρόεδρο της Italdesign) την σχεδίαση της, ήταν σίγουρο πως αυτή θα είχε επιρροές από τις αιώνια πανέμορφες ''γιαγιάδες'' της, την Type 57, Type 55 & Type 22. Η σχεδίαση της χαρακτηρίζεται κύριος από την κλασική μάσκα-πέταλο που φιλοξενείται επάνω στο καπό το οποιο με την σειρά του παίζει και τον ρολο τον μπροστινών φτερών! Από την μάσκα ξεκινάει το κλασικό κεντρικό νεύρο το οποιο πριν καταλήξει στον πίσω προφυλακτήρα χωρίζει στη μέση ακόμα και το πίσω κρύσταλλο! Η σχεδίαση του από το πλάι μοιάζει πολύ περισσότερο σε coupe από ότι στα σημερινά αυτοαποκαλούμενα ''τετράθυρα coupe'' (mercedes cls, vw passat cc, Audi A5 Sportback). Μεγάλο ρολο σε αυτό παίζει η απουσία τον πλαισίων από τις πόρτες, η μαύρη κεντρική κολόνα που βρίσκετε ανάμεσα τους και φυσικά η απουσία τρίτου παραθυρου.
To metaksonio ton 3.100mm kai oi poloi mikroi provoloi tou amaksomatos martiroun oti o DOHC V12 60º k 5994cc me tis 5 valvides ana kilindro (nai, 60 sto sinolo!) vriskotan men mprosta ala pisw apo ton mprostino aksona! H dinami ton 455hp stis 6.300rpm (atmosferikon) metaforotan kai stous 4 kinitirious troxous apo to 6ari xirokinito kivotio kanontas to na mporei na mporei na epitaxinei ta 1.796kg sta 100km/h se molis 4,3seconds kai na kseparasei kata 1 ta... 300km/h! Ta 75,9aloga sto litro apo ena kinitira me sxesi simpiesis 10,2:1 pou itan sxediasmenos na apodidei tin megisti ropi ton 590Nm stis 3.000Rpm apoteloun korifea timi akoma k simera 17xronia meta! To epivlitiko amaksoma tis pou krivei poli kala to megethos tis eixe mikos 5.070mm xoris kan na exei ksekatharo 3o ogko opote skeftite gia ti megethos kapo k kampinas milame! Akoma pio xortastiko itan to platos tis pou agkize ta 1.961mm eno to ipsos tis itan 1.405mm! Me tetio platos amaksomatos k troxous diastaseon 255/55 ZR 17 (pou ekrivan 4 idia diskofrena 332mm) katalavenoun oti k ta metatroxia tis itan xortastikotata (1.666mprosta k 1.656pisw) afou skopos tou den itan mia akoma limouzina ala kati pou tha ine state of the art se olous tous tomis! me teties diastaseis tetion kinitira k toso ligo varos den xriazete malon na anaferw kan oti to amaksoma tis itan apo anthrakonimata! H energitiki tis asfalia peran tou ABS pou itan protoporo tote perilamvane mexri kai... tetradiefthinsi!!! Oli i sxediasi tis itan eksofrenika prosegmeni mexri k stin teleftea leptomeria! xaraktiristiko paradigma ine oti peran ton aeragogon sta mprostina ftera ipirxan aeragogei sto kapo ligo pio pisw apo to ipsos ton troxon mono gia praktikous k mono logous oi opioi den ine kan efdiakritoi! Ali tromeri leptomeria pou dixnei poso poli tous eniaze i aerodinamiki tis ine oti an k ta fota vriskonte stathera panw apo ton profilaktira to kristalo pou ta kaliptei apotelei meros tou... kapo (!) mono k mono gia na min iparxoun extra armoi!
afto lipon ine to apotelesma otan mia korifea eteria pou ksanagenithike tote k ena korifeos sxediastis theloun na kseperasoun ton eafto tous xoris na tous noiazei to kostos! xaraktiristiko paradigma oti o idios o giugiaro prospathise na ekseliksei ksana tis grames tis sta concept eb118 eb218 k alfa romeo visconti se ligo pio viomixaniko design ala kanena den vrike akoma ton dromo pros tin paragogi k to apotelsma tou apotesmatos itan na vgei mia ftini antigrafi se poles leptomeries tis pou akouei sto onoma... Porche Panamera

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου